Διημερίδα: «Σπουδές στο ΑΠΘ και στον κόσμο τον 21ο αιώνα»

«Σπουδές στο ΑΠΘ και στον κόσμο τον 21ο αιώνα» είναι ο τίτλος της διημερίδας που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 και το Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016, στο Αμφιθέατρο ΙΙ του ΚΕ.Δ.Ε.Α. του ΑΠΘ και διοργανώνεται από την Επιτροπή Σπουδών και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΑΠΘ.

aristoteleio

Καινοτόμες προτάσεις και εφαρμογές για την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής στην εκπαίδευση, οι τάσεις mobile learning, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η αναβάθμιση της ιατρικής εκπαίδευσης με τη χρήση εικονικών ασθενών, καινοτόμες διδασκαλίες για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού, εφαρμογές νευροεπιστήμης στην εκπαίδευση, η σύνδεση διδασκαλίας και έρευνας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τρόποι αξιολόγησης φοιτητών (debate) αλλά και η εκπαίδευση σε τάξεις με παιδιά προσφυγικής και μεταναστευτικής καταγωγής είναι ορισμένα μόνο από τα θέματα που θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της διημερίδας. Επιπλέον, θα παρουσιαστεί η εκπαιδευτική πολιτική του ΑΠΘ, από τον στρατηγικό σχεδιασμό στην υλοποίηση.

Την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου και ώρα 20.00, ο Καθηγητής Παθολογίας και Ενδοκρινολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Πανεπιστημίου Βοστώνης, κ. Χρήστος Μαντζώρος θα πραγματοποιήσει κεντρική ομιλία, με θέμα «Από τον Αριστοτέλη στον Καραθεοδωρή, στην εκπαίδευση κατά τον 21ο αιώνα της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Περιβάλλον, κατευθύνσεις, μεθοδολογία και πρακτικές».

Αναλυτικά, οι βασικοί θεματικοί άξονες της διημερίδας είναι: Eνεργητική μάθηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (active learning), Μάθηση από απόσταση (e- learning και open courses), Μάθηση Ενηλίκων (adult learning), Δια βίου μάθηση (long life learning), Διδασκαλία σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, Διδασκαλία σε σύνδεση με την έρευνα και την αγορά εργασίας, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, TΠΕ στην Εκπαίδευση, Βιωματική μάθηση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (experiential education), Υβριδικά/ή μικτά σενάρια διδασκαλίας και μάθησης (blended learning) και Διαμόρφωση νέων προτάσεων εκπαιδευτικής πολιτικής.