Η πλατεία για αρκετά χρόνια αναμένεται να “εξαφανιστεί” λόγω των πρόδρομων έργων της νέας γραμμής μετρό (Αλσος Βεΐκου-Γουδή). Το ίδιο θα ισχύσει για την πλατεία Κυψέλης και Κολωνακίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου.
Στις τρεις αυτές πλατείες, οι οποίες, μάλιστα, είναι και οι μοναδικοί ελεύθεροι χώροι μέσα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, θα δημιουργηθούν οι τρεις από τους 14 νέους σταθμούς που θα εξυπηρετούν τη νέα γραμμή, μήκους 13 χιλιομέτρων, που θα διαγράφει μια πορεία σε σχήμα ύψιλον. Οι μελέτες για το σημαντικό αυτό έργο υποδομής έχουν ξεκινήσει από τη δεκαετία του 2000, ενώ η δομή του περιγράφεται και στο νόμο για το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας του 2014.
Η θετική συμβολή της λειτουργίας των τριών υφιστάμενων γραμμών μετρό από το 2001 δεν αμφισβητείται από κανέναν και τα παράπονα που υπήρχαν στα πολλά χρόνια που γίνονταν τα κατασκευαστικά έργα έχουν προ πολλού ξεχαστεί. Ομως, η έναρξη των νέων έργων ανοίγει νέο κύκλο συζητήσεων που μοιάζει σαφώς να κινείται σε υψηλότερους τόνους, ειδικά στα Εξάρχεια.
Η μικρή τριγωνική πλατεία Εξαρχείων που θεωρείται από πολλούς θερμόαιμους «κάστρο» θα πρέπει να κλείσει για τουλάχιστον μια επταετία και να μετατραπεί σε εργοτάξιο. Στη σχετική μελέτη, αναφέρεται πως θα μείνει ελεύθερος μόνον ο πεζόδρομος της Θεμιστοκλέους, ενώ θα χρειαστεί να καταληφθεί και μέρος των οδών που τη διατρέχουν στις άλλες δύο πλευρές της. Προφανώς οι κάτοικοι της περιοχής θέλουν το μετρό στη γειτονιά τους, αλλά υπάρχουν άλλοι που αντιδρούν. Κάποιοι θυμούνται και τον εμπρησμό, πριν από πολλά χρόνια, ενός μηχανήματος που έκανε εδαφολογικές μελέτες εν όψει του έργου…
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ.