Με υπερβολική ταχύτητα έτρεχε η μοιραία αμαξοστοιχία στο Αδενδρο

Η υπερβολική ταχύτητα, της τάξεως των 144,343 Km/h, ήταν η αιτία του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος που συνέβη το βράδυ του περασμένου Σαββάτου στο Άδενδρο, ενώ αποκλείεται το ενδεχόμενο της δολιοφθοράς. Πρόκειται για τα πρώτα συμπεράσματα του πορίσματος που συνέταξε η τριμελής Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που παραδόθηκε σήμερα Παρασκευή στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

τρενο

Όπως αναφέρει το προσωρινό πόρισμα, καθώς οι ενέργειες των εμπειρογνωμόνων συνεχίζονται, το πρώτο ίχνος εκτροχίασης του συρμού I/C 53 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ήταν 7,58 μέτρα μετά το σημείο της καρδιάς του «κλειδιού». Από εκείνο το σημείο και κατά μήκος περίπου 18 μέτρων υπάρχουν ίχνη χτυπήματος επάνω στα μπουλόνια από την αριστερή πλευρά της αριστερής σιδηροτροχιάς.

Στο πόρισμα επισημαίνεται ακόμη ότι «δεν υπήρχε ίχνος παραβίασης της Αιχμής της Αλλαγής (κλειδιού), η οποία ήταν ασφαλισμένη στη μόνιμη θέση προς την παρακαμπτήριο». Και συνεχίζει: «Δεν υπήρχε ίχνος χτυπήματος στην καρδιά της αλλαγής».

Όπως αναφέρεται επίσης, κατά τον σταθμάρχη υπηρεσίας, ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία ως προς την αποστολή του τηλεγραφήματος για την πορεία του συρμού. «Δηλαδή μιλώντας με τον μηχανοδηγό του έδωσε Νο τηλεγραφήματος για πορεία μέχρι ΤΧ1 και με την οδηγία για είσοδο σε παρακαμπτήριο σε Σ.Σ. Αδενδρου και Σ.Σ. Σίνδου» αναγράφεται στο πόρισμα.

Περισσότερα ΕΔΩ.