Τέθηκε σε κυκλοφορία από την Τρίτη (29/1) το μεσημέρι η σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο σύνολό της, καθώς παραδόθηκε και το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής μεταξύ Λιανοκλαδίου- Δομοκού.
Πρόκειται για το τμήμα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγγείες μέχρι το Δομοκό, που περιλαμβάνει και μια σιδηροδρομική γέφυρα τη λεγόμενη ΣΓ26 στην περιοχή της Εκκάρας Δομοκού.
Πρόκειται για μια νέα τοξωτή μεταλλική και σεισμικά μονωμένη σιδηροδρομική γέφυρα, που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου τα τρία τελευταία χρόνια και για την οποία οι τεχνικοί της ΕΡΓΟΣΕ νιώθουν περηφάνια για την ολοκλήρωση τηής κατασκευής της και τη χαρακτηρίζουν ως ένα ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα.
Τα 52 χιλιόμετρα που είναι η απόσταση από το Λιανοκλάδι μέχρι το Δομοκό ήταν ένα κρίσιμο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής με μεγάλες καθυστερήσεις. Με την παράδοση αυτού του τμήματος ολοκληρώνεται συνολικά το έργο Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός συνολικού μήκους 106 χιλιόμετρα.
Όπως σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, μέχρι τέλος Φεβρουαρίου από το συγκεκριμένο σημείο θα διέρχονται τρένα με ντιζελομηχανές, οπότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές και μπουν σε χρήση τα ηλεκτροκινούμενα τρένα, που θα δώσει τη δυνατότητα ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη να μειωθεί σε λιγότερο από 3,5 ώρες. Βασική προϋπόθεση για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση και η εγκατάσταση των νέων συστημάτων σηματοδότησης, έτσι όπως προβλέπεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο, μέσω των οποίων θα αυξηθεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας.
πηγή: cnn.gr