Menu

Βραβείο δημιουργικής διδασκαλίας «Εύρηκα, Εύρηκα»

Το Ινστιτούτο Αστροφυσικής του ΙΤΕ, οι Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης και το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis ανακοίνωσαν τη θέσπιση του Βραβείου Δημιουργικής Διδασκαλίας “Εύρηκα-Εύρηκα“.

Εδώ και πολλά χρόνια η επιστημονική εκπαίδευση (science education) στη χώρα μας φαίνεται να έχει χάσει το στόχο της. Μαθητές και εκπαιδευτικοί του ελληνικού λυκείου αισθάνονται αμοιβαία εγκλωβισμένοι σ’ ένα στείρο σύστημα εξετασιοκεντρικής μάθησης με φόντο και τελικό κριτή των προσπαθειών τους τις πανελλήνιες εξετάσεις. Σ’ αυτό το πλαίσιο, το ανήσυχο πνεύμα της επιστήμης και το κατ’ εξοχήν χαρακτηριστικό της να διεγείρει την περιέργεια για το φυσικό κόσμο και να καλλιεργεί την ικανότητα να θέτουμε ερωτήματα και να αναζητούμε τις απαντήσεις τους, δύσκολα βρίσκει θέση.

Ο σκοπός του βραβείου είναι να ασκήσει μια μικρή αντίστροφη επίδραση σ’ αυτή τη μακροχρόνια τάση ποιοτικής υποβάθμισης της επιστημονικής εκπαίδευσης στη χώρα.

Το βραβείο απευθύνεται στους(στις) ανήσυχους(-ες) εκπαιδευτικούς που πειραματίζονται με δημιουργικότερες μορφές διδασκαλίας και μάθησης, είτε στο κύριο σώμα του σχολικού προγράμματος -αν και τα περιθώρια εκεί είναι πολύ στενά- είτε εκτός σχολικού ωραρίου ή, ακόμα στους ομίλους ειδικών ενδιαφερόντων όπου αυτοί υπάρχουν.

Ειδικότερα το βραβείο απονέμεται ανά διετία για εκπαιδευτικές δραστηριότητες οι οποίες εμπνέονται από το πιο ελκυστικό και ταυτόχρονα το πιο δυναμικό κομμάτι της θεμελιώδους φυσικής σήμερα: Την Αστρονομία.

Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000€ εκ των οποίων τα 2.000€ δίνονται στον(-ην) βραβευόμενο (-η) εκπαιδευτικό και τα 1.000€ στο σχολείο του(της) υπό μορφήν εργαστηριακού ή άλλου εξοπλισμού που θα προορίζεται για το Αστρονομικό Εργαστήριο του σχολείου. Το βραβείο μπορεί να απονεμηθεί και σε μια ομάδα εκπαιδευτικών που συνεργάστηκαν για την πραγματοποίηση μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας άξιας να βραβευθεί.

Περισσότερες πληροφορίες για τον κανονισμό του βραβείου βρίσκονται εδώ.

Leave a Reply

Exit mobile version