10 Tips για να Κερδίσετε την Αϋπνία

Με τις απανωτές καραντίνες, την αναστολή λειτουργίας της εργασίας μας, την τηλεκπαίδευση σε σχολεία και πανεπιστήμια και τις ατελείωτες ώρες στο σπίτι, είναι φυσιολογικό να έχουμε χάσει την καθημερινή μας ρουτίνα. Ένας σημαντικός παράγοντας της ζωής μας, που κλωνίζεται, είναι σίγουρα ο ύπνος μας.

tips gia na kerdisete tin aypnia sthn karantina

Αν πριν πέφταμε για ύπνο κατά τις 11-12, τώρα οι ίδιες ώρες φαντάζουν απογευματάκι. Αν έχετε προσπαθήσει να κοιμηθείτε μια νορμάλ ώρα, και η αϋπνία δεν σας το επιτρέπει, έχουμε συγκεντρώσει 10 tips που θα σας βοηθήσουν να την κερδίσετε!

1.Φτιάξτε το πρόγραμμα ύπνου σας.

Όταν πηγαίνουμε στο κρεβάτι μας την ίδια ώρα το βράδυ και ξυπνάμε κάθε μέρα το πρωί περίπου την ίδια ώρα, βοηθάμε το σώμα μας να προγραμματιστεί καλύτερα και να έχουμε ποιοτικότερο ύπνο.

2.Δημιουργήστε ένα χαλαρωτικό περιβάλλον ύπνου.

Η κρεβατοκάμαρά σας θα πρέπει να είναι ένας χώρος χαλάρωσης, ξεκούρασης και άνεσης. Η θερμοκρασία, ο φωτισμός και ο ήχος, θα πρέπει να είναι ρυθμισμένα σε τέτοιο βαθμό, ώστε να σας βοηθούν να κοιμηθείτε και να παραμείνετε κοιμισμένοι κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επίσης, η μεγάλη ενασχόληση με το κινητό πριν τον ύπνο, με το ατελείωτο σκρολάρισμα, δεν βοηθάει να κοιμηθείτε γρήγορα. Αφήστε το κινητό στην άκρη και κλείστε το wifi σας!

3.Σιγουρευτείτε ότι το κρεβάτι σας είναι άνετο.

Είναι δύσκολο να ξεκουραστούμε όταν το στρώμα μας είναι πολύ μαλακό ή πολύ σκληρό ή το κρεβάτι πολύ μικρό ή παλιό. Επίσης, τα σωστά μαξιλάρια κάνουν τη διαφορά!

4.Συχνή άσκηση.

Τροποποιείστε έτσι την άσκησή σας, σε τακτική βάση, ώστε να εκτονώνετε την έντασή σας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σιγουρευτείτε όμως, ότι δεν θα κάνετε έντονη άσκηση λίγο πριν πάτε για ύπνο, γιατί έτσι θα έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα.

5.Όχι καφές, τσάι και ενεργειακά ποτά το βράδυ.

Η καφεΐνη όχι μόνο σας κρατάει ξύπνιους, αλλά δεν επιτρέπει στο σώμα σας να ευχαριστηθεί έναν ωραίο βαθύ ύπνο.

6.Αποφύγετε τις υπερβολές.

Πολύ φαγητό ή αλκοόλ αργά τη νύχτα, επηρρεάζουν τον ύπνο σας. Ακόμα και αν το αλκοόλ σας βοηθάει να κοιμηθείτε γρήγορα, πολύ πιθανό θα σας διακόψει τον ύπνο σας κάποια στιγμή μέσα στη νύχτα.

7.Το κάπνισμα μπορεί να είναι μια ακόμα αιτία της αϋπνίας.

Η νικοτίνη είναι τονωτική για τον οργανισμό. Οι άνθρωποι που καπνίζουν χρειάζονται περισσότερη ώρα να κοιμηθούν και ξυπνάνε πιο συχνά κατά τη διάρκεια του ύπνου τους.

8.Προσπαθήστε να χαλαρώσετε πριν πάτε στο κρεβάτι.

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο, ακούστε χαλαρωτική μουσική ή κάντε όποια δραστηριότητα χαλαρώνει το σώμα και το πνεύμα σας.

9.Καταγράψτε τα «todo» της επόμενης ημέρας, πριν πέσετε για ύπνο.

Αν έχετε την τάση με το που ξαπλώνετε, να σκέφτεστε τι έχετε να κάνετε την επόμενη ημέρα, και αυτό σας κρατάει ξύπνιους, προσπαθήστε να καταγράψετε σε ένα χαρτί, όλα αυτά που σκοπεύετε να κάνετε αύριο, ώστε να αφήσετε το κεφάλι σας άδειο και έτοιμο για ύπνο.

10.Αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, σηκωθείτε!

Αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, δεν χρειάζεται να μείνετε στο κρεβάτι και να σκάτε που δεν σας παίρνει ο ύπνος. Σηκωθείτε και κάντε κάτι χαλαρωτικό μέχρι να νιώσετε ξανά νυσταγμένοι. Αν η αϋπνία επιμένει και σας δημιουργεί πρόβλημα στην καθημερινότητά σας, μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια ειδικού.

εκπα

Διαδικτυακή εκδήλωση του ΕΚΠΑ με ομιλητή τον καθηγητή Jonathan Wolff

Τζένιφερ Λόπεζ: ποζάρει με κορμάκι και «ρίχνει» το Instagram