ΕΚΠΑ: E-learning: Δημιουργική γραφή στα ψηφιακά περιβάλλοντα

Σκοπός του προγράμματος είναι η εξοικείωση των εκπαιδευόμενων με τις δυνατότητες των ψηφιακών περιβαλλόντων να υποστηρίζουν τη δημιουργική έκφραση και γραφή, με απώτερο σκοπό τη μετατόπιση και προσαρμογή των δημιουργικών τους δεξιοτήτων στα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα.

δημιουργικη γραφη ψηφιακα περιβαλλοντα

Μέσα από το διεπιστημονικό πεδίο των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών, οι εκπαιδευόμενοι θα αντιληφθούν την αναγκαιότητα διεύρυνσης του θεωρητικού πλαισίου και της παιδαγωγικής της δημιουργικής γραφής. Θα εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά της στην ψηφιακή πραγματικότητα (υπερκειμενικότητα, διαδραστικότητα, διαμεσικότητα, ρευστότητα, υβριδικότητα, συνεργατικότητα).

Θα κατανοήσουν έννοιες-κλειδιά του ψηφιακού τοπίου, (παρανάλωση, συμμετοχική κουλτούρα, συλλογική νοημοσύνη, μεσικοί γραμματισμοί), και θα διερευνήσουν ζητήματα προστασίας και διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, συμπεριφοράς στο διαδίκτυο (netiquette) και ψηφιακής ταυτότητας.


Στη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα παρακολουθήσουν την πορεία από την πρωτοποριακή έντυπη στην ψηφιακή μυθοπλασία και θα προβληματιστούν σχετικά με τα όρια μεταξύ ανθρώπου και μηχανής (AI).


Ακολούθως, θα έλθουν σε επαφή με έργα e-literature, θα γνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες αντιπροσωπευτικών μορφών της νέας ψηφιακής κειμενικότητας (blogs, vlogs, διαμεσικές αφηγήσεις, παιχνίδια εναλλακτικής πραγματικότητας, games, δικτυόγλωσσα, txting, emoji), θα ενημερωθούν για τις διαστάσεις της fanfiction (δημιουργική γραφή οπαδών) και των διαδικτυακών περιβαλλόντων λογοτεχνικής ανάγνωσης.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς διαφόρων βαθμίδων, πτυχιούχους σχολών ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών και σε όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν εργαλεία και περιβάλλοντα που υποστηρίζουν ποικιλοτρόπως την ψηφιακή δημιουργική έκφραση.

Σκοπός του προγράμματος είναι η εξοικείωση των εκπαιδευόμενων με τις δυνατότητες των ψηφιακών περιβαλλόντων να υποστηρίζουν τη δημιουργική έκφραση και γραφή, με απώτερο σκοπό τη μετατόπιση και προσαρμογή των δημιουργικών τους δεξιοτήτων στα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα.


Μέσα από το διεπιστημονικό πεδίο των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών, οι εκπαιδευόμενοι θα αντιληφθούν την αναγκαιότητα διεύρυνσης του θεωρητικού πλαισίου και της παιδαγωγικής της δημιουργικής γραφής. Θα εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά της στην ψηφιακή πραγματικότητα (υπερκειμενικότητα, διαδραστικότητα, διαμεσικότητα, ρευστότητα, υβριδικότητα, συνεργατικότητα). Θα κατανοήσουν έννοιες-κλειδιά του ψηφιακού τοπίου, (παρανάλωση, συμμετοχική κουλτούρα, συλλογική νοημοσύνη, μεσικοί γραμματισμοί), και θα διερευνήσουν ζητήματα προστασίας και διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, συμπεριφοράς στο διαδίκτυο (netiquette) και ψηφιακής ταυτότητας.


Στη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα παρακολουθήσουν την πορεία από την πρωτοποριακή έντυπη στην ψηφιακή μυθοπλασία και θα προβληματιστούν σχετικά με τα όρια μεταξύ ανθρώπου και μηχανής (AI).
Ακολούθως, θα έλθουν σε επαφή με έργα e-literature, θα γνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες αντιπροσωπευτικών μορφών της νέας ψηφιακής κειμενικότητας (blogs, vlogs, διαμεσικές αφηγήσεις, παιχνίδια εναλλακτικής πραγματικότητας, games, δικτυόγλωσσα, txting, emoji), θα ενημερωθούν για τις διαστάσεις της fanfiction (δημιουργική γραφή οπαδών) και των διαδικτυακών περιβαλλόντων λογοτεχνικής ανάγνωσης.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς διαφόρων βαθμίδων, πτυχιούχους σχολών ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών και σε όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν εργαλεία και περιβάλλοντα που υποστηρίζουν ποικιλοτρόπως την ψηφιακή δημιουργική έκφραση.

Περισσότερα εδώ