Πανεπιστήμιο Κρήτης: Εφαρμογή ενεργούς μάθησης στο Πανεπιστήμιο, μέσω της πλατφόρμας Socrative

Η Επιτροπή του Training of the Trainers διοργανώνει την 5η διαδικτυακή συνάντηση TOTT
ακαδημαϊκού έτους 2022-2023 με τίτλο: «Εφαρμογή ενεργούς μάθησης στο Πανεπιστήμιο, μέσω της πλατφόρμας Socrative» που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και ώρα 13:00 έως 15:00.

πανεπιστήμιο κρήτης


Για να κάνετε εγγραφή στην συνάντηση και να ενημερωθείτε για τον σύνδεσμο της τηλεδιάσκεψης, παρακαλούμε να συμπληρώσετε το ονοματεπώνυμο και την ιδρυματική ηλεκτρονική σας διεύθυνση (e-mail) στην φόρμα : https://forms.gle/4RTivnycHct3CYZA6


Εισηγήτης
Γιώργος Κουμουνδούρος, ΔΕΠ Τμήμα Βιολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης


Περίληψη


Η διδακτική ικανότητα σπάνια αποτελεί το βασικό κριτήριο για την εκλογή σε θέση ΔΕΠ (τουλάχιστον στις θετικές επιστήμες). Αιτία για αυτό είναι από τη μια η ανάγκη επιλογής των
υποψηφίων με το πλουσιότερο ερευνητικό έργο και την καλύτερη δυναμική, και από την άλλη
η σχεδόν δεδομένη (;) ικανότητα των ερευνητών να παρουσιάζουν την εργασία τους (σε
ακροατήρια όμως ειδικών).


Είναι όμως αυτή η ικανότητα αρκετή για την διδασκαλία των προπτυχιακών ή και
μεταπτυχιακών μαθημάτων; Ποια είναι τα περιθώρια βελτίωσης και ποιες οι μέθοδοι ή τα εργαλεία; Ένα από τα «εργαλεία» που υποστηρίζουν τους εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας
και την υιοθέτηση καλών διδακτικών πρακτικών, που παρουσιάζονται στις συναντήσεις του
“Training of the Trainers”, είναι η πλατφόρμα Socrative.


Η πλατφόρμα, ένα μέσο φιλικό προς τους φοιτητές, επιτρέπει τη διεξαγωγή μικρών
ερωτηματολογίων κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Στην περίοδο της πανδημίας, η χρήση του
Socrative αυξήθηκε, βοηθώντας σημαντικά στην επίλυση προβλημάτων (εξετάσεις, διαδικτυακή διδασκαλία, κλπ). Σήμερα, το Socrative συνεχίζει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των μαθημάτων, σε πολλαπλά επίπεδα (διαλέξεις, εξετάσεις, αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντα).


Σκοπός αυτού του σεμιναρίου είναι η παρουσίαση των δυνατοτήτων του Socrative, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα ένα μάθημα Βιολογίας.