Η Θεσσαλονίκη φιλοξένησε στις 27-29 Ιουνίου 2024 με επιτυχία το 22ο International Conference on Research in Advertising (ICORIA) με τίτλο «Moving Forward, Looking Back: Advertising in the Advent of AI».
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Διαφήμισης ανέλαβαν τη διοργάνωσή του για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Περισσότεροι από 200 σύνεδροι, από 35 χώρες, συναντήθηκαν και αντάλλαξαν απόψεις στο Κτίριο Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Η πρώτη μέρα του συνεδρίου ήταν αφιερωμένη στους νέους ερευνητές και ερευνήτριες, που εκπονούν τη διδακτορική ή μεταδιδακτορική τους διατριβή, παρέχοντάς τους την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διαδραστικά εργαστήρια και ομιλίες αφιερωμένες στην έρευνα. Κεντρικός ομιλητής του συνεδρίου ήταν ο καθηγητής του San Diego State University, Michael Belch, συγγραφέας του πρώτου σε πωλήσεις παγκοσμίως βιβλίου στην Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μάρκετινγκ. Ο βραβευμένος για το ερευνητικό και διδακτικό του έργο Michael Belch ανέλυσε την δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης στη διαφήμιση και την επικοινωνία. Τις επόμενες δύο ημέρες του συνεδρίου, παρουσιάστηκαν πάνω από 130 επιστημονικές εργασίες, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα θεμάτων για τις σύγχρονες εξελίξεις και προοπτικές της διαφήμισης και της επικοινωνίας μάρκετινγκ. Δυναμική ήταν η εθελοντική παρουσία 40 προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών/τριών των δύο πανεπιστημίων, οι οποίοι/ες στήριξαν με όρεξη, μεράκι και σκληρή εργασία τη διοργάνωση, αποδεικνύοντας τη διάθεσή τους για ενεργή εμπλοκή στα ακαδημαϊκά δρώμενα.
Η οργανωτική επιτροπή, αποτελούμενη από την κα Χριστίνα Μπουτσούκη (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), τον κ. Λεωνίδα Χατζηθωμά και τον κ. Αναστάσιο Πανόπουλο (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) σε δήλωσή της αναφέρει: «Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που διοργανώσαμε στη Θεσσαλονίκη ένα τόσο σημαντικό συνέδριο με διεθνή απήχηση. Το 22ο International Conference on Research in Advertising σημείωσε ρεκόρ συμμετοχών. Για πρώτη φορά στα 22 χρόνια ιστορίας του, φιλοξένησε επαγγελματίες του διαφημιστικού κλάδου και εξειδικευμένες ομιλίες της Προέδρου και των μελών της Αμερικάνικης Ακαδημίας Διαφήμισης. Ευχαριστούμε θερμά την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Διαφήμισης, τους/τις σύνεδρους και τους/τις εθελοντές/τριες για τη μοναδική συνεισφορά τους».
Ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Διαφήμισης, Tobias Lagner, Καθηγητής Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Βούπερταλ, δήλωσε: «Το ICORIA 2024 ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες να συναντηθούν και να ανταλλάξουν ιδέες. Η φετινή διοργάνωση ξεπέρασε κάθε προσδοκία και είμαστε ενθουσιασμένοι με τη φιλοξενία και την ποιότητα των παρουσιάσεων. Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές και όλους τους συμμετέχοντες για την πολύτιμη συμβολή τους».
Προσκεκλημένος ομιλητής στο συνέδριο ήταν και ο κ. Αντώνης Κόχειλας, Global Chief Transformation Officer της Ogilvy. O κ.Κόχειλας επεσήμανε μεταξύ άλλων τα απαραίτητα προσόντα για όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την διαφήμιση: «Η διαφημιστική τέχνη και επιστήμη συνεχώς μεταμορφώνονται γιατί αντικατοπτρίζουν τις προτιμήσεις των ανθρώπων που επίσης μεταμορφώνονται. Χρειάζεται να είστε ευέλικτοι, υπομονετικοί, ανθεκτικοί και αιώνια περίεργοι!»
Η Πρόεδρος της Αμερικάνικης Ακαδημίας Διαφήμισης Sigal Segev, Καθηγήτρια Διαφήμισης στη Σχολή Επικοινωνίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Φλόριντα, δήλωσε: «Το ICORIA ήταν μία φανταστική εμπειρία, το πρόγραμμα πολύ πλούσιο και οι διοργανωτές φρόντισαν όλες τις πτυχές του. Η Θεσσαλονίκη μου προκαλεί μια αίσθηση ελευθερίας, οι άνθρωποί της είναι χαρούμενοι και φιλόξενοι. Ένιωσα ότι επέστρεψα στο σπίτι μου καθώς κατάγομαι από την Ελλάδα και το να ακούς την γλώσσα των προγόνων σου είναι αρκετά συναρπαστικό. Θέλω να ευχαριστήσω την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Διαφήμισης και τους διοργανωτές του ICORIA για την υπέροχη διοργάνωση!»
Μετά το πέρας του επίσημου ICORIA 2024 και κατά τη διάρκεια εκδρομής στην Πιερία, οι σύνεδροι συναντήθηκαν με την Πρόεδρο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού κα Άντζελα Γκερέκου, η οποία δήλωσε μεταξύ άλλων: «Με μεγάλη χαρά ενημερώθηκα για το παγκόσμιο συνέδριο ICORIA που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Στον ΕΟΤ υποστηρίζουμε τέτοιες πρωτοβουλίες, οι οποίες στοχεύουν στην εξωστρέφεια και την προβολή ολόκληρης της χώρας μέσω ολοκληρωμένων στρατηγικών. Επομένως, με μεγάλη χαρά απηύθυνα χαιρετισμό στους καθηγητές από όλο τον κόσμο που παρευρέθηκαν σε αυτό το σημαντικό συνέδριο, το οποίο επικεντρώθηκε στο μέλλον της διαφήμισης».