Κάθε αρχή και δύσκολη λένε και όχι άδικα. Όταν σε αυτήν την αρχή υπάρχει οικονομική ανταμοιβή, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.
Πρέπει να είσαι γρήγορος, σωστός, εύστροφος, προνοητικός και πολλά ακόμη. Το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει πάντα μία δεδομένη αντιμετώπιση μιας προβληματικής κατάστασης. Οπότε τι κάνεις; Κάνεις την πάπια; Ζητάς συγγνώμη; Εμμένεις στην άποψή σου; Ζητάς βοήθεια; Νευριάζεις;
Όταν είσαι νέος, η προσαρμογή σε έναν εργασιακό χώρο είναι πρόκληση. Θα υπάρξουν αυτοί που θα σε βοηθήσουν και θα σε συμβουλεύσουν, και υπάρχουν και οι άλλοι….
Τα συναισθήματα του νέου κυμαίνονται από τον ενθουσιασμό και τη χαρά έως την απογοήτευση και τη θλίψη. Οι εναλλαγές των συναισθημάτων καθορίζονται από το χειρισμό καταστάσεων που έγιναν (ή δεν έγιναν). Όλα διαφέρουν σε έναν νέο χώρο, συγκριτικά με αυτά που ήξερες ή πίστευες. Ποτέ δεν είσαι σίγουρος πως αυτό που κάνεις είναι ή δεν είναι σωστό και το χειρότερο είναι πως πρέπει να κάνεις το λάθος για να μάθεις!
Στη συνέχεια, έπεται μια μικρή λίστα με πράγματα που θα ήθελε να ξέρει ο νέος για να γλιτώσει από άδικες κατσάδες. Εμπειρικά μαθαίνουμε από τα λάθη μας αλλά γιατί να περάσουμε από ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα όταν είναι τόσο εύκολο από τους παλιούς να δώσουν μια χείρα βοηθείας στους άπειρους νέους;;
Αγαπητοί συνάδελφοι, ανώτεροι και διοικητικοί:
1) Δώστε καθορισμένες αρμοδιότητες.
2) Δώστε του υπευθυνότητες και ευθύνες που μπορεί να αναλάβει.
3) Μην του φωνάζετε για κάτι που έκανε ή δεν έκανε επειδή δεν το γνώριζε, ή δεν είχε ενημερωθεί ή δεν του είχε ανατεθεί.
4) Αναφέρετε τη ρουτίνα ξεκάθαρα ώστε ο νέος να γνωρίζει τις αρμοδιότητές του μέσα στη μέρα.
5) Δώστε του ευκαιρίες να δείξει τις δυνατότητές του.
6) Δώστε του χρόνο.
7) Δείξτε του το σωστό τρόπο να κάνει κάτι. Μην τον μαλώνετε και μην τον μειώνετε.